fredag 7 december 2012

Veckorna rullar på och nu har vi endast 1,5 vecka kvar innan jullovet. Denna vecka har jag börjat avrundat terminen tillsammans med eleverna. Vi gör en tillbakablick över vad vi gjort och vad som hänt. Vi tittar på hur uppgifterna såg ut när vi började jobba i augusti och hur mycket som har hänt sedan dess. Det är bland det roligaste som finns att kunna visa konkreta framsteg, så att eleverna själv ser och konstaterar "vad mycket jag kan nu".

I en del fall har utvecklingen inte varit lika stor. Det går alltid att hitta några framsteg att visa upp, men vi pratar också om vad som behöver tränas mer. De här utvärderingarna gör jag med jämna mellanrum under terminens gång, men det är extra roligt att jämföra utvecklingen över några månaders tid, då syns nivåskillnaderna och framstegen tydligare.

Nästa vecka ska jag spendera mycket tid i våra förskoleklasser och kartlägga tal och språk. De eleverna är ännu rätt obekanta för mig så det ska bli roligt att lära känna dem lite bättre.

Den senaste veckan har bjudit på både härligt och usligt vinterväder,  men i måndags var det en ren fröjd att vara rastvakt ute. Titta och njut.







  Ha en riktigt trevlig helg!

hälsar Jenny



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar