lördag 26 januari 2013

Framgångsfaktor nr 1...

.. är utan tvekan mitt eget engagemang gentemot eleverna. Det har jag fått en riktigt fin påminnelse om denna vecka. Det gäller en elev som jag jobbat med en längre tid med och som jag först nu märker att vi fått en bra kontakt. Vilken skillnad det märks på själva arbetet som vi gör också.

Det är så viktigt att skapa ett förtroende för att få arbetet att fungera, men det kommer inte automatiskt. Ibland är det också något som jag inte har tid att skapa. Mitt största dilemma är att jag måste fördela min tid på många elever. Men det är bara att inse att kvalitet är viktigare än kvantitet.

Att ha välplanerade lektioner med fina arbetsmaterial är också bra. Men det är det personliga engagemanget som gör den största skillnaden. Så idag går jag hem nöjd och glad. :)  Det är en härlig känsla att märka att jobbet ger resultat för eleverna.

Ha en trevlig helg gott folk!
hälsar Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar